الخميس، 20 سبتمبر 2012

قالوا الحب يستاهل


قالو الحب يستاهل 
تموت علشانه ميت مرة
واقول العمر مش ساهل 
يضيع منا بالساهل 
ما يتكرر ولا مرة
والاقي العمر بيعدي 
ولسه انا وحدي
عايش عيشه مضطرة

يقولو الحب يستاهل
تموت علشانه ميت مرة 
لان الحب بيحلي
مرارة العيشه لو مره
وبيدفي زوايا القلب لو بردانه
من جوا ومن برا 
وما بيفرقش بين عبده وبين حره 
ومايدققش في وشوشنا 
لو بيضا او قمحيه او سمرا
وتبقي الوحده جنب الحب
ماتكفيش قوام ذرة
والاقي قلبي انا الغاوي 
يعيد الكره
وافضل وحدي انا وحدي
عايش عيشه مضطرة

يقولو الحب هو الحلم
من غيره ما تتحقق الأحلام
يقولو الحب هو القلب 
اللى بيهون لوعه الأيام 
وهو الأمل في وقت اليأس
وهو البأس
وهو الحق اللي بيكسر
قلعه الأوهام
واقول دا كلام 
والاقي قلبي متشقق
فاقول من قله الميه 
يقول من قله الحب
فاقرر أحب 
الاقي عينيا بتدمع
لأن العمر بيودع
وايدي بتشاورلي سلام






هناك تعليقان (2):

  1. وتبقي الوحده جنب الحب
    ماتكفيش قوام ذرة
    والاقي قلبي انا الغاوي
    يعيد الكره
    وافضل وحدي انا وحدي
    عايش عيشه مضطرة



    متعرفش عاجبانى قد ايه ؟!
    بجد

    ردحذف